14. maj 2012

Spot Festival 2012 - Fire dage fuld skrue - Del 4, Søndag



AOA’s musikblogger Lars Kjær Dideriksen drog afsted med to kasketter på hovedet. Som blogger og som pladeselskabsmand i det musikbranche-cirkus, som roterer rundt om musikken på Spot. Under årsmødet for landets musikbranche var der heldigvis også tid til at få lyttet lidt til musikken. Lars tog noter undervejs foran og bag scenerne.


Fotos: Lars Kjær Dideriksen


SØNDAG

13:11
Befinder mig på Kalø Slotsruin. Græsset er smukt grønt, solen skinner mellem skyerne og udsigten over vandet er fantastisk. Århus-baserede Spleen Studios har tilbudt at lave en musikvideo til Sister Chain & Brother Johns nummer ”The Last Room”. Jeg filmer lidt ”bag kameraet”, mens de filmer Sister Chain syngende på en ruinmur. Vi snupper en lækker picnic bagefter. Selv om det stadig er arbejde, så er det også en unik oplevelse og en bedre søndag skal man lede længe efter.


16:04
Turen er gået videre til de gamle, pompøse gemakker på Gammel Elstrup Herregård. Bandet og filmfolkene går ind for at filme. Jeg forsøger mig med en radbrækket lur i bilen og prøver at skubbe tanken væk om, at jeg skal på arbejde igen allerede i morgen.
Ikke ligefrem den mest afslappende bededagsferie, må jeg indrømme. Jeg tænker… hvorfor fanden gør jeg det her?! Der er ikke penge i det her. I hvert fald foreløbigt. Men jeg kan ikke lade være. Musikken har taget i mig. Det har dog været lærerigt i år. Jeg er kommet frem til mindst én konklusion: Vi skal ikke slide os selv ned ved at tæske rundt manegen og lade den æde op af krop og sjæl. Vi går vores helt egen vej nu.


Lars
(Støj på overfladen)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar