19. dec. 2010

Noget om at spille cello

For nylig var jeg på et kursus i at lave video-/tv-indslag. For anden gang. Igen en god og lærerig oplevelse. Jeg rundede kurset af med at lave et lille indslag med Morten Svenstrup, der er cellist i Under Byen. I det tilsneede og møgkolde København tog jeg turen ud til øvelokalet på Refshaleøen og fik mig en snak med ham om hans tilgang til at spille cello. Jeg endte med at komme hjem med ca. 75 minutters bånd, hvilket var lige i overkanten. Især når indslag kun skulle være tre minutter. Jeg endte med tre et halvt minut og ganske god kritik for det endelige resultat.
Jeg havde en del udfordringer med lyden og softwaren vi brugte på kurset var ikke så avanceret, at jeg kunne forbedre den så meget som jeg gerne ville. Derudover var der ikke meget lys i øvelokalet. Men til trods for disse problemer, så er jeg ganske tilfreds med hvordan det blev. For det var ikke helt let. Men jeg lærte utroligt meget bare ved at lave denne lille video.

Interview with Morten Svenstrup of Under Byen, December 2010 from Støj På Overfladen on Vimeo.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar