27. jan. 2016

Live video: Howe Gelb / Allan Olsen / Za!

I seneste Aarhus Festuge i september 2015 deltog jeg i flere af de arrangementer, hvor Howe Gelb og venner legede og hyggede på scenen.

Jeg fangede bl.a. et øjeblik med Howe Gelb i samspil med Yasmine Hamdan (i vesten bl.a. kendt fra Jim Jarmuschs film "Only Lovers Left Alive") og Steve Shelley (tidl. Sonic Youth).



Og ligeledes fra Howe og venner, et meget apropos øjeblik med Allan Olsen, der med sin sang talte de stride politiske vinde imod - til publikums store glæde.



Nu er ellers ikke glad for mobiltelefon-videoer, men eftersom iphone klarer det nogenlunde, Za! var den bedste koncert, jeg oplevede i 2014, og jeg formåede at fange dem i Berlin, så lagde jeg det op på YouTube alligevel. Havde fornøjelsen af at se dem igen i 2015 på Copenhagen Jazzhouse. Og selv med store forventninger, så skuffede de på ingen måde. Spansk vanvid og musikalitet, når det er bedst!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar