3. jun. 2009

Video med KURvE - balkanpunk for fuld udblæsning

I lørdags havde jeg fornøjelsen af blandt andet at se det århusianske balkanpunkband KURvE spille på Teater Katapult til arrangementet 'Balkan Express'. Bandet har eksisteret i en del år efterhånden, men er netop vendt tilbage med forstærket besætning i marts efter en længere pause.
Jeg filmede en del video fra koncerten og har uploadet et klip med tre sange. En fantastisk dejlig koncert. Prøv at se klippet til ende, da især sidste nummer virkelig kammer over i feststemning. Man ved, at festen er godt i gang, når musikerne smider instrumenterne og hopper ud i publikum, he-he.
Når jeg oplever denne slags, så undrer jeg mig over hvad jeg skal med det Danmark, som Dansk Folkeparti ifølge aktuelle annoncer vil "have tilbage". Er status quo virkelig noget at stræbe efter? Al udvikling som mennesket nogensinde har været igennem er opstået igennem fusioner, mutationer og hændelige uheld. Det er naturligt.
Hvis man ikke kan se værdien i det, som så tydeligt stilles til skue i blandt andet dette videoklip, så er man i sandhed en forstokket, sørgelig eksistens. Skulle man udsætte staklerne med Dansk Folkepartis ensporede tankesæt for denne vidunderlige musik, så virker formuleringen "at kaste perler for svin" pludselig meget nærliggende at bruge.
Der er heldigvis mange mennesker her til lands, der kan se værdien i mødet mellem kulturer og den glæde og den udvikling, der opstår.

Så til jer derude med et åbent sind - her er lidt video til jer. Enjoy! :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar